Portada > Ajuntament > Serveis > General > Transport a la Demanda

Transport a la Demanda

L’Ajuntament de Santa Eulàlia, a través de la regidoria de Mobilitat, i l’AMTU (Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà) han posat en marxa des del dilluns 17 de setembre el nou servei de Transport a la Demanda amb l’objectiu de facilitar la mobilitat i l’accessibilitat als serveis bàsics des de tots els veïnats del municipi. De fet, l’Ajuntament ha signat un contracte amb una taxista del municipi per tal que ofereixi aquest servei, mentre que l’AMTU, a través d'un conveni, és l’associació encarregada de dur-ne la gestió. Aquest servei s'ofereix com a prova pilot durant els propers 4 mesos i després se'n farà una valoració global per determinar la continuïtat del mateix.

La principal novetat respecte al servei de bus urbà que havia tingut Santa Eulàlia fa uns anys, on va funcionar des de mitjans de 2004 fins a desembre de 2011, és que aquest servei pot recollir les persones a la porta del domicili on viuen i acostar-les fins a les parades establertes. De la mateixa manera, aquelles persones que ho vulguin poden ser retornades fins a casa seva des de qualsevol dels punts indicats. Per tal de fer ús d’aquest transport a domicili caldrà efectuar la reserva amb 24 hores d’antelació, trucant al telèfon gratuït 900 69 65 66, de dilluns a divendres de 8 a 20h.

D’aquest servei se’n poden beneficiar tots els ciutadans i ciutadanes que visquin o treballin a Santa Eulàlia i cobreix la franja horària d’entre les 7 del matí i les 8 del vespre, de dilluns a divendres. Les parades fixes amb origen i destí són el CAP, l’Ajuntament, La Fàbrica, La Sala, la Biblioteca, el CEIP Ronçana, el CEIP La Sagrera / Escola Bressol l’Alzina, el Pavelló / IES Vall del Tenes, Pinedes del Castellet, el camp de futbol i el Polígon industrial de Can Magre.

El servei de transport públic compartit, amb capacitat fins a 8 places, garanteix el punt d’origen i de destí, tot i que pot variar el seu recorregut en funció de la demanda dels usuaris. El cost de cada tiquet per persona i trajecte és de 2 euros. Els menors a partir de 8 anys que hagin de viatjar se’ls requereix una autorització del tutor legal que es gestiona des de l’Ajuntament.

L’acord arribat entre l’Ajuntament i la taxista fa que el consistori hagi d’aportat 4 euros per trajecte, independentment del número de persones que hi pugin. El consistori ha fet un càlcul estimat mitjà màxim de 16 trajectes al dia, el que suposarà una inversió de 6.814,72 euros. A aquesta quantitat cal sumar-hi les despeses de gestió a través de l'AMTU, valorades en 600 euros fins al mes de desembre, fent que el cost total d'aquest servei per a l'Ajuntament fins a finals d'any arribi als 7.414,72 euros, IVA inclòs.

Nou servei que segueix la línia establerta amb el Porta’m

L’Ajuntament, amb la implantació del TAD, aposta per seguir millorant la mobilitat dels seus ciutadans en un poble amb una gran dispersió dels seus barris. En aquesta mateixa línia, fa poc menys de 2 anys Santa Eulàlia va inaugurar el Porta’m, un servei dirigit a persones majors de 65 anys i residents al municipi, que tenen problemes de mobilitat reduïda i necessiten desplaçar-se fins al CAP o disposar de medicaments de la farmàcia i/o productes dels comerços del poble. Els ciutadans també tenen a la seva disposició, dins de l'àmbit urbà, el servei d’un taxi gratuït a demanda (per a desplaçar-se fins al mercat setmanal dels dissabtes al barri del Rieral) i el servei de mobilitat per a la gent gran (en funcionament cada dimarts i dijous, excepte festius i mes d'agost).