Transparència

Què és el Portal de Transparència?


Amb l’entrada en vigor de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el portal de la transparència esdevé l’instrument bàsic per donar compliment i efectivitat a les obligacions de transparència establertes per la Llei i per facilitar a la ciutadania la consulta de la informació en poder de les administracions públiques i la resta de subjectes obligats.

El portal es configura com una plataforma electrònica de publicitat activa que permet l’accés a tota la informació disponible a través d’enllaços a les seus electròniques de les administracions i entitats que s’hi integren.

D’acord amb la Llei, el portal de la transparència és organitzat i gestionat per l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i també incorpora la informació de les administracions locals i de les administracions i entitats incloses en l’article 3.1.a), b), c), d) i e).

Les administracions locals i la resta d’administracions i entitats poden crear els seus propis portals de la transparència, l’accés al contingut dels quals s’ha de facilitar des del portal de la transparència de Catalunya, d’una manera interconnectada i que faciliti la integració. Cada un dels subjectes obligats per la Llei és responsable de la informació que inclou en el seu portal de la transparència i de la que és accessible des del portal de la transparència.

El portal és, doncs, un instrument cabdal per garantir la transparència i l’accés de la ciutadania a la informació pública.

Titularitat i òrgans responsables de la gestió


La titularitat d'aquest portal de Transparència correspon a l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana. L'òrgan responsable de la gestió dels continguts i serveis accessibles des d'aquest portal és Alcaldia.

 

L'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona en la gestió de la transparència municipal.

Darrera actualització: 15.05.2025 | 10:07