El Consell d'Infants es constituirà el dijous 20 de novembre
Els infants de 5è i 6è de Primària inscrits prendran possessió del càrrec en un acte a les 17.30 h a la Biblioteca
Dijous 20 de novembre de 2025 es constituirà formalment el segon Consell d'infants de Santa Eulàlia de Ronçana, en el qual l'alumnat de 5è i 6è de Primària que va sol·licitar formar-ne part prendrà possessió del seu càrrec. Serà un acte obert a la ciutadania a les 17.30 h a la Biblioteca. Els alumnes que han començat aquest curs 1r d'ESO cediran el seu lloc a alumnes de 5è de Primària que van demanar formar-ne part. Els que enguany cursen 6è de Primària mantindran el seu seient un curs més. Així, en total seran 16 infants els que representaran el conjunt d'infants del municipi.
L'acte es podrà seguir en directe per Youtube al canal oficial de l'Ajuntament.
Què és el Consell d'Infants?
El Consell d'Infants de Santa Eulàlia neix per vetllar pels drets dels infants i ho fa amb l'objectiu que puguin donar la seva opinió sobre temes relacionats amb el poble i amb els infants. És un espai de desenvolupament personal i col·lectiu on els infants participen de la vida pública, alhora que es genera un aprenentatge a través de la seva pròpia vivència. La participació és també una eina educativa perquè els infants esdevinguin protagonistes de la seva pròpia realitat i perquè les futures generacions siguin més autònomes, participatives i lliures.
El Consell d'Infants s'organitza com un Consell Plenari i és l'òrgan màxim de presa de decisions en el que estan representats els infants del municipi amb el suport de les persones responsables i col·laboradores en la dinamització del consell.