Es presenta l'estudi del comerç de Santa Eulàlia
El Pla Estratègic aposta pel comerç local com a eix central pel desenvolupament econòmic del municipi i per la cohesió urbana
Després d'un treball intens de mesos i gràcies a la col·laboració de les empreses del municipi i de la ciutadania, es va presentar la "Diagnosi i pla d'acció pel comerç de Santa Eulàlia de Ronçana", elaborat per PIMEC i Diputació de Barcelona, amb el suport de l'Ajuntament de Santa Eulàlia i Ronçana Comerç Actiu.
Segons el document, Santa Eulàlia compta amb un teixit comercial divers i amb un pes important en la vida quotidiana de la ciutadania, però s'enfronta a reptes estructurals, com la dispersió urbanística, la dependència del vehicle privat, la competència dels grans pols comercials de l'entorn, la incidència creixent del comerç electrònic i la necessitat d'una major adaptació als nous hàbits de consum. És per això que cal un replantejament del model comercial que asseguri la seva vitalitat i sostenibilitat futura.
S'ha elaborat un Pla Estratègic que respon a aquests reptes amb una visió global i integradora i planteja sis línies estratègiques que constitueixen un full de ruta a seguir: revitalitzar i diversificar l’oferta comercial, impulsar la digitalització i la modernització, crear centralitats i millorar la mobilitat interna, dinamitzar el mercat setmanal, potenciar la sostenibilitat i la responsabilitat social, i finalment garantir el relleu generacional i l’emprenedoria.
El document assegura, però, que el factor clau perquè el Pla Estratègic esdevingui una realitat transformadora és la corresponsabilitat i la implicació de tots els actors.