La setmana que ve entren en funcionament els canvis de mobilitat a l'entorn de la Sala

Divendres, 12 de juny de 2026

El primer tram del c. Lluís Companys es manté de doble sentit, el Passeig Francesc Macià passa a ser de sentit únic en el primer tram i el c. Josep Irla queda tancat al trànsit

Les obres de reurbanització de l'entorn de la carretera BV-1435 entre els carrers Josep Irla i Lluís Companys finalitzaran aquest mes de juny, fent que l'espai esdevingui un punt de trobada per a la ciutadania, un nou espai de relació, oci i comerç. Algunes places d'aparcament s'han reubicat per cedir espai als vianants. Per accedir a la zona comercial de la Sala, disposeu de 66 places d'aparcament a 2 minuts a peu. A més, en un radi de 5 minuts caminant, podeu trobar moltes altres places per deixar-hi el vehicle, tant en zona blava gratuïta amb control horari com en aparcament lliure.

Durant la setmana del 15 al 19 de juny, es faran efectius els canvis en la circulació i l'aparcament, amb l'objectiu de millorar la mobilitat i la seguretat viària en aquesta zona:

  • c. Lluís Companys: passarà a ser de doble sentit de circulació entre la carretera de Barcelona i el passeig Francesc Macià. L'estacionament hi estarà prohibit.
  • Passeig Francesc Macià: passarà a ser d'un únic sentit de circulació en direcció al c. Josep Tarradellas, entre els c. Lluís Companys i c. Josep Tarradellas. Incorpora noves places d'aparcament en bateria inversa per millorar la seguretat.
  • c. Josep Tarradellas: passarà a ser de doble sentit de circulació entre el c. Ernest Lluch i el passeig Francesc Macià.
  • c. Josep Irla: passarà a ser de doble sentit de circulació. S'hi habilitarà un aparcament per a motos i una zona de càrrega i descàrrega. No s'hi podrà accedir des de la carretera de Barcelona.
  • Davant de La Sala: es tancarà l'accés de vehicles des de la carretera de Barcelona i des del c. Josep Irla.
  • c. Ernest Lluch: es mantindran dues àrees d'estacionament i guanyen 13 places per a vehicles.
    • El tram amb el c. Lluís Companys passarà a ser zona blava gratuïta amb control horari (temps màxim de 90 minuts, que afavoreix la rotació i la compra als comerços) i s'hi habilitaran dues places per a persones amb mobilitat reduïda i dues places reservades per a la farmàcia (temps màxim de 15 minuts).
    • El tram amb el c. Josep Irla continuarà sent una zona d'aparcament lliure, per a veïns i veïnes i persones usuàries del transport públic.
  • c. Pompeu Fabra: passarà a tenir l'accés per la carretera de Barcelona, en el tram comprès entre aquesta i el c. Forn. Aquest canvi de sentit de la circulació respon a la inseguretat viària que representava la sortida actual cap a la carretera, a causa de la manca de visibilitat i la proximitat de la parada d'autobús.

Pels habitatges ubicats a la carretera de Barcelona, 78, la recollida Porta a Porta seguirà sent a l'encreuament entre la mateixa carretera i el c. Lluís Companys. Pel que fa als habitatges del c. Josep Tarradellas, 31, s'ha habilitat un espai segregat pels habitatges i comerços al mateix carrer.

 

Cost de les obres de reurbanització de l'entorn de la carretera BV-1435 entre els carrers Josep Irla i Lluís Companys:

Finançades íntegrament per subvencions de la Generalitat de Catalunya (Pla Únic d'Obres i Serveis - PUOSC) i la Diputació de Barcelona (Programa General d'Inversions - PGI). Import adjudicat total: 778.071,29€

Darrera actualització: 12.06.2026 | 11:04