Portada > Actualitat > Notícies > Tallers per a la formació d’entitats 2018

Tallers per a la formació d’entitats 2018

25/01/2018

La Biblioteca de Santa Eulàlia acollirà un taller de fiscalitat el 17 de febrer i un curs de marc legal i llei de transparència el 6 i 8 de març

L’Ajuntament de Santa Eulàlia fa públics els dos tallers gratuïts que, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, ha organitzat per a principis d’aquest 2018. Aquella entitat interessada a inscriure’s ha d’enviar un correu electrònic a (Necessites javascript per veure aquest correu-e). A continuació passem a detallar el contingut teòric i pràctic d’ambdós tallers:

Taller fiscalitat per associacions (3 hores): Dissabte 17 de febrer, de 10 a 1 del migdia, a la Biblioteca Casa de Cultura Joan Ruiz i Calonja. A càrrec de Dolors Martínez, de la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai)

- Conèixer la normativa relativa a les obligacions fiscals.

- Entendre conceptes clau com ara el d’activitat econòmica.

- Col·laborar a la millora de la gestió econòmica de l’entitat.

Teòrics

- El Codi d’Identificació Censal (CIF o NIF) i la Declaració Censal.

- Impost d’activitat econòmiques (IAE).

- L’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

- L’impost sobre Societats (IS).

- L’impost de la renda de les persones físiques (IRPF).

- La declaració d’operacions amb tercers (model 347).

- Donatius i mecenatge.

- Certificat digital I altres obligacions.

- Actualitat I novetats en matèria fiscal.

Pràctics

- Casos pràctics: es treballaran exemples del càlcul de la prorrata de l’IVA I de l’impost de societats.

El taller combina exposicions teòriques i estudi de la normativa amb el treball sobre exemples I casos pràctics.

Taller Marc legal i llei de transparència (4 hores): Dimarts 6 de març i dijous 8 de març, de 7 a 9 del vespre, a la Biblioteca Casa de Cultura Joan Ruiz i Calonja. A càrrec de Carlota Palet, de la Fundació Pere Tarrés

- Conèixer la normativa catalana que regula l’àmbit associatiu.

- Potenciar el coneixement dels professionals en les eines per a contribuir una major transparència i bones pràctiques.

- Clarificar conceptes i oferir unes pautes d’actuació a las entitats perquè aquestes incorporin la transparència en les seves eines de comunicació i participació.

- Identificar conjuntament noves estratègies i eines que es poden utilitzar per millorar la transparència i la rendició de comptes a les entitats socials.

Part 1 - Llei 4/08 de 24 d’abril del Llibre III del

Codi Civil Català, de les Persones Jurídiques

- Associació.

- Drets i deures.

- Règim econòmic.

- Extinció de l’entitat.

Part 2 - La Llei de Transparència

- Per què és important la transparència per a les entitats del Tercer Sector?

- Conceptes bàsics de transparència i la rendició de comptes.

- Cap a la cultura de la transparència: l’escenari en el Tercer Sector.

- Pautes a seguir i tenir en compte.

- Els reptes de futur en el Tercer Sector.

- Reflexions, dubtes i qüestions.

Taller formatiu amb la pràctica i demostració de les eines que s’hi expliquen. Format mixt de conferència/curs i pràctica.

Arxivat a: General
Tallers per a entitats 2018