Portada > Actualitat > Notícies > Quina és la millor via per demanar cita i fer consultes d’atenció primària al CAP de Santa Eulàlia?

Quina és la millor via per demanar cita i fer consultes d’atenció primària al CAP de Santa Eulàlia?

11/04/2022

La Mancomunitat de la Vall del Tenes es va reunir amb CatSalut i la direcció de l’àrea bàsica de la Vall del Tenes per tal d'abordar el malestar de la població amb l'atenció telefònica per part dels caps dels territoris

Arran de la reunió dels quatre ajuntaments de la Vall del Tenes, el passat mes de març, per buscar solucions amb relació a la demanda de visita i l'atenció telefònica per parts dels caps dels territoris, s’ha posat fil a l’agulla per millorar les infraestructures de comunicacions per tal d’alleugerir el col·lapse telefònic, per part de la direcció de l'àrea bàsica de la Vall del Tenes. Aquests canvis interns van acompanyats de la campanya comunicativa “Com contactar amb el teu CAP i fer altres gestions de salut” per fer èmfasi de les noves fórmules de contacte, amb un telèfon específic per demanar les visites i la potenciació de la CITA Salut.

 Per demanar cita prèvia o fer consultes relacionades amb l’atenció primària a Santa Eulàlia de Ronçana, existeixen vies alternatives a la trucada telefònica directa al CAP o al desplaçament al centre. D’una banda, el telèfon de programació de visites 933 268 901, de dilluns a divendres i de 8 a 21 h. O bé, pel web http://citapreviasalut.cat/, en el qual es pot escollir entre els motius freqüents de consulta, com demanar visita presencial o telefònica, fer consultes administratives o sobre el pla de medicació, entre molts altres. Les peticions que es fan a través d’aquest web arriben directament a l’equip de professionals del CAP, des d’on donen resposta. I finalment, una altra opció, és a través de La Meva Salut i l’eConsulta, per contactar directament amb l’equip de professionals de referència. Aquests procediments són els recomanables per afavorir que es garanteix l’ús de les vies de contacte tradicionals per a persones que no tenen accés mitjançant les vies digitals.

 Per a fer consultes fora de l’horari del CAP, cal trucar al 061 Salut Respon, des d’on es poden realitzar tràmits administratius i resoldre problemes i dubtes de salut. Si és necessari, us adreçaran al centre de salut més adient o bé activaran els professionals de salut del SEM. I en cas d’emergència o risc vital, cal trucar al 112.

 També a la reunió es va valorar el model d'atenció domiciliària, que l'àrea bàsica de la Vall del Tenes, ja fa temps que implementa i que està donant molt bons resultats. Actualment, l’Institut Català de la Salut (ICS) gestiona els dispositius d’atenció primària de les comarques del Vallès Oriental. Concretament, l’ICS compta en aquesta comarca amb 16 equips d’atenció primària que atenen en 26 centres d’atenció primària, 10 consultoris locals i un centre d’urgències d’atenció primària.

 

Arxivat a: Salut, General
consultes CAP
demanar cita i fer consultes d’atenció primària al CAP

Arxius adjunts