L'Ajuntament es reuneix amb Salut per millorar l'atenció al CAP
El Consistori va demanar disposar de més professionals al centre de salut i que aquests comptin amb millores laborals
Divendres es van reunir l'alcalde Francesc Bonet i la regidora de Sanitat, Mònica Pons, amb la directora del Sector Sanitari Vallès Oriental, Roser Vallès, i la gerenta de la Regió Sanitària Barcelona Metropolitana Nord, Candela Calle, per parlar de la situació actual del CAP de Santa Eulàlia i dels problemes de servei amb el que es troben les persones usuàries. A més, des de l'Ajuntament es va explicar la iniciativa de recollida de signatures sorgida d'un grup de veïns i veïnes del poble per demanar solucions a les dificultats del servei que ofereix el CAP.
A la trobada, en el marc d'una ronda de visites que fa Salut per conèixer el territori amb voluntat de millora, el Consistori va reclamar, d'una banda, més professionals al centre i, de l'altra, una gestió més eficient. Es van demanar més professionals o que el personal assignat compleixi amb les seves jornades laborals i que, quan aquestes persones estiguin de baixa o de permís, puguin ser substituïdes per no alterar el servei i el funcionament habitual del CAP. Alhora, es va demanar millorar la situació de treball d'aquests professionals, ja que dels quatre metges de família només un té plaça fixa i la resta comparteixen jornades en altres centres, fet que provoca que sovint hagin de treballar al municipi després d'haver fet una guàrdia nocturna.
L'Ajuntament va demanar reduir els temps d'espera en la programació de visites, que ara es troba en una mitjana de dues setmanes; millorar la privacitat dels pacients; revisar el procés de renovació de les receptes i que l'aplicació de La Meva Salut sigui més àgil i efectiva i doni resposta en un temps raonable. En aquest sentit, també va posar sobre la taula la necessitat de fer les trucades de seguiment als pacients i parlar dels resultats de les proves.