Maria Nicolau escalfa els motors per a la Fira del Tomàquet d'aquest cap de setmana
La cuinera, escriptora i divulgadora va preparar una tapa amb varietats de tomàquets recuperades del Vallès
Maria Nicolau, cuinera i escriptora, també coneguda per col·laborar amb diferents mitjans de comunicació catalans, va reunir ahir una quarantena de persones a l'equipament de la Font del Rieral de Santa Eulàlia de Ronçana a l'acte de presentació de la 15a Fira del Tomàquet.
Al llarg de gairebé un parell d'hores, va preparar una tapa feta amb varietats de tomàquets recuperades del Vallès, que les persones assistents van poder degustar a l'acabar. Amb l'humor que la caracteritza, Nicolau no tan sols va explicar la recepta, sinó que va conversar amb el públic sobre cuina, tradició i història. "Tenir varietats arrelades al territori, autòctones, significa mantenir personalitat, mantenir el caràcter, significa que el treball de la terra dona uns fruits que fan plaer a la terra mateixa i a qui se'ls menjarà després", va dir. La de la Garriga va afegir: "És un diàleg fructífer entre tots els implicats, és cultura i és unicitat".
Amb la presència de Pep Salsetes entre el públic, Llavors Orientals va aportar els tomàquets que Maria Nicolau va preparar: "Procuraré no espatllar-los, en realitat per fer-los honor el que hauríem de fer és caure de genolls i admirar-los", va assegurar. La tapa era un toffee de tàperes i tomàquets del Vallès Oriental, "en realitat és una melmelada de tomàquet poc confitada, amb una hòstia de tàperes envinagrades i un caramel de mantega, que s'enganxa a les dents, sobre un pa torrat", va dir la cuinera.
Maria Nicolau tornarà a Santa Eulàlia el dimecres 30 de juliol a les 19 h a la tertúlia literària a la Biblioteca Casa de Cultura Joan Ruiz i Calonja, per parlar del seu darrer llibre, "Cremo!".
La reconeguda fira vallesana tindrà lloc aquest cap de setmana al Centre Cívic i Cultural La Fàbrica, de 9 a 14 h. Podeu trobar tota la informació a firadeltomaquet.cat i a @firadeltomaquet