Portada > Actualitat > Notícies > A Santa Eulàlia no hi té cabuda la LGTBI-fòbia

A Santa Eulàlia no hi té cabuda la LGTBI-fòbia

27/07/2025

L’Ajuntament condemna l’agressió homòfoba que va tenir lloc la nit de dijous a divendres durant la Festa Major

L’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana ha condemnat rotundament l’acte LGTBI-fòbic que va tenir lloc la nit de dijous a divendres durant la Festa Major. Un jove va ser víctima d’insults i amenaces per la seva orientació sexual, un fet que el Consistori rebutja de manera contundent i que considera intolerable. La persona afectada va ser atesa pel Punt Lila, un servei municipal que vetlla per la prevenció de les violències masclistes i LGTBI-fòbiques. La Policia Local també va parlar amb ell per recollir la informació necessària i valorar la identificació dels autors dels fets.

Santa Eulàlia és un poble divers, acollidor i respectuós, i no permetrem que actituds d’odi o discriminació entelin l’esperit de convivència que presideix la nostra Festa. Fets com aquest són una forma de violència que atempta contra la dignitat de les persones i no poden quedar silenciats ni impunes. Des de l’Ajuntament volem expressar tot el nostre suport a la persona afectada i la seva família i reiterem el nostre compromís amb la defensa dels drets del col·lectiu LGTBI+. Continuarem treballant per garantir unes festes lliures de violències: a Santa Eulàlia no hi tenen cabuda cap tipus d’agressió, discurs d’odi ni discriminació per raó d’identitat sexual, identitat de gènere o origen. Erradicar aquests comportaments és feina de totes i tots.

Els dos grups municipals amb representació a l’Ajuntament s’han sumat al comunicat i han demanat unes festes amb respecte, convivència i llibertat. Qualsevol persona afectada durant la Festa Major pot dirigir-se al Punt Lila o a la Policia Local.

Arxivat a: Festes, General, Igualtat i Gènere
FM manifest LGTBI
FM manifest LGTBI