Certificat d'antiguitat i legalitat urbanística
Descripció
Qualsevol persona o entitat interessada pot sol·licitar als Serveis Tècnics el certificat de l’estat urbanístic d’una propietat immobiliària. Una vegada feta la petició, es comprovarà la legalitat de la construcció o, si procedeix, d’una presumpta infracció i la seva antiguitat. Amb les dades recollides, s’expedirà el certificat que correspongui.
Aquest certificat inclou
- Descripció física de l’immoble.
- Any de construcció i posteriors reformes.
- Estat legal relatiu al planejament urbanístic.
Termini sol·licitud
En qualsevol moment de l’any.
Temps de resolució
El termini estimat és de 15 dies.
Qui el pot demanar
El pot demanar qualsevol persona interessada per qüestions d’adquisició, venda o altre interès, en nom propi o en representació d’altri presentant la deguda acreditació.
Preu de la tramitació
La taxa és de 64,95 euros, segons estableix l'ordenança fiscal número 13 (taxa per expedició de documents administratius). El pagament d’aquesta taxa s’haurà d’efectuar prèviament a la sol·licitud del certificat, mitjançant transferència bancària.
Procediment per iniciar el tràmit
Per Internet
De forma telemàtica, a través de la instància específica.
Iniciar el tràmitPresencialment
On es pot fer
A l'Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament, en l'horari d'obertura establert.
Documentació necessària
Documentació complementària
Més informació
La legalitat és certificarà en base a la documentació existent als arxius municipals. En cas que aquesta documentació no sigui suficient caldrà aportar la còpia de la de la llicència municipal d’obres de la construcció de l’edifici o darrera reforma important.