Sol·licitud d’informe tècnic per la instal·lació de sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar
Descripció
Sol·licitud que la persona promotora/titular presenta a l'Ajuntament per sol·licitar l’informe tècnic per la instal·lació de sistemes per l’aprofitament tèrmic o elèctric d’energia solar.
Per tal d’optar a la bonificació, establerta a l’article 5è de l’Ordenança Fiscal número 1, reguladora de l’IBI, del qual s’estableixen els requisits per gaudir de la bonificació del 15% (energia solar tèrmica) o del 50% (energia solar fotovoltaica) amb un màxim anual de 300 euros, el sol·licitant haurà de:
- sol·licitar en aquest ajuntament l’informe tècnic per a la instal·lació de sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar (veure formulari adjunt),
- posteriorment, l’ajuntament notificarà a l’interessat que disposa de l’informe tècnic aprovat per la Junta de Govern Local
- finalment, el sol·licitant haurà de presentar a l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona el citat informe tècnic, per tal d’obtenir la corresponent bonificació de l’IBI.
Quins documents cal aportar?
Per a la citada sol·licitud, caldrà aportar la següent documentació:
- sol·licitud d’informe tècnic per la instal·lació de sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar (per instància genèrica)
- factura acreditativa de les despesa
- fotografies plaques, inversor i altres elements de la instal·lació
- documentació de la legalització de les instal·lació davant del departament d’Empresa, Indústria i Energia de la Generalitat de Catalunya (RISTIC)
- en cas d’actuar en representació alinea, document d’autorització signat per l’interessat
Com es pot fer el tràmit?
Telemàticament o presencialment a les Oficines d’Atenció Ciutadana a través d’una instància genèrica i aportant la documentació indicada a l’apartat “2.Quins documents cal aportar?”.
Per sol·licitar la bonificació de l’IBI
Us podeu adreçar telemàticament a través del següent enllaç de la Diputació de Barcelona: https://orgt.diba.cat/es/ o bé, a través de les oficines de l’ORGT ubicades a l’ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana.
Telèfon de contacte: 93 472 91 17
Qui el pot demanar
L'interessat o qualsevol persona física o jurídica, actuant en representació d'aquest.
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
- Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional
esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Preu de la tramitació
Gratuït