Portada > Actualitat > Notícies > El TAD compleix el seu primer aniversari superant els 2.600 serveis realitzats

El TAD compleix el seu primer aniversari superant els 2.600 serveis realitzats

17/09/2019

Els usuaris potencials d’aquest servei són els nens i nenes de l’escola La Sagrera i l'institut La Vall del Tenes

Avui dimarts, dia 17 de setembre de 2019, es compleix el primer aniversari de la posada en marxa del TAD (Transport a la Demanda) a Santa Eulàlia de Ronçana. Aquest servei, coordinat des de la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament, va néixer amb l’objectiu de cobrir la necessitat dels veïns i veïnes del poble a l'hora de desplaçar-se pel municipi.

Des de que el TAD es va posar en marxa ara fa un any, s’han realitzat un total de 2.676 serveis. Si analitzem el gràfic d’evolució de serveis realitzats (veure document adjunt a aquesta pantalla) es vot apreciar que el mes amb més demanda va ser el maig de 2019, amb 342 serveis realitzats. Per contra, el mes amb menys demanda va ser el setembre del 2018, ja que el servei es va posar en marxa a mitjans d'aquell mes.

Els usuaris potencials en aquest primer any del TAD són els nens i nenes que es desplacen als centres escolars de Santa Eulàlia, especialment els que ho fan fins a l’escola La Sagrera i l'institut La Vall del Tenes. És per això que en el gràfic, els mesos amb menys demanda són el desembre (festes de Nadal), l’abril (Setmana Santa) i el juliol (fi del curs escolar). Cal dir que, durant el mes d’agost, aquest servei no va estar en funcionament.

A dia d’avui, el TAD compta amb 14 parades fixes amb origen i destí. Aquestes són el CAP, l’Ajuntament, La Fàbrica, La Sala, la Biblioteca, el CEIP Ronçana, el CEIP La Sagrera, l’Escola Bressol l’Alzina, el Pavelló, l’IES Vall del Tenes, Pinedes del Castellet, el camp de futbol, el Polígon industrial de Can Magre, la llar d’avis Santa Eulàlia, el club de pàdel Can Juli i la farmàcia Montserrat Vela.

El servei de transport públic compartit, amb capacitat fins a 8 places, garanteix el punt d’origen i de destí, tot i que pot variar el seu recorregut en funció de la demanda dels usuaris. El preu de cada tiquet per persona i trajecte és de 2 euros. Els menors a partir de 8 anys que hagin de viatjar se’ls requereix una autorització del tutor legal que es gestiona des de l’Ajuntament. Cal recordar que aquest servei pot recollir les persones a la porta del domicili on viuen i acostar-les fins a les parades establertes. De la mateixa manera, aquelles persones que ho vulguin poden ser retornades fins a casa seva des de qualsevol dels punts indicats. Per tal de fer ús d’aquest transport a domicili cal efectuar la reserva amb 24 hores d’antelació, trucant al telèfon gratuït 900 69 65 66, de dilluns a divendres de 8 a 20h. D’aquest servei se’n poden beneficiar tots els ciutadans i ciutadanes que visquin o treballin a Santa Eulàlia i cobreix la franja horària d’entre les 7 del matí i les 8 del vespre, de dilluns a divendres.

Santa Eulàlia ofereix altres serveis de mobilitat

A més a més del ja esmentat TAD, els ciutadans de Santa Eulàlia disposen d’altres serveis de mobilitat com el Porta’m (dirigit a persones majors de 65 anys i residents al municipi), el taxi gratuït a demanda (per desplaçar-se fins al mercat setmanal dels dissabtes) i el servei de mobilitat per a la gent gran (en funcionament cada dimarts i dijous, excepte festius i mes d'agost).

Arxivat a: General
Transport a la Demanda

Arxius adjunts